Thursday, September 23, 2010

Kembali menjenguk

Hadeh..dah berhabuk blog aku nih sbb dah lama tak dikemaskini. Sian tull. Sejak mak aku sakit ari tu, aku jd terlupa byk perkara. Aku selalu risaukan kesihatan mak aku, mungkin terlalu byk berfikir ttg mak, buat aku abaikan semua perkara. Mood utk layan facebook pon agak kurang. Tambah lg dgn kesibukan menyiapkan persediaan hari raya ari tu. Last2, mak aku masuk spital..tak beraya jugak aku akhirnya. Takde lagi lodeh hasil air tangan mak aku, takde lagi rendang ayam air tangan mak, takde lagi nasi impit air tangan mak. hurmm..2010 ni mmg byk sgt dugaan utk aku & wife aku. Tp.. Alhamdulillah aku & wife aku berjaya tabahkan hati utk mengharungi dugaan tu. Aku tau semua ni ALLAH nak duga kekuatan semangat aku dan wife aku. Ya ALLAH. Apapun dugaan yg ENGKAU berikan, aku redha dgn ketentuanMU. Namun aku hanya makhluk hidup ciptaanMU. Aku tak cukup kuat untuk menahan dugaan yg terlalu berat. Moga2 ENGKAU meringankan
dugaan2 itu pdku. Amin.

CAMERA aku pon dah lama tak usik. Serasa bagaikan aku hilang imaginasi, hilang idea, hilang mcm2 la hinggakan tak satu pon moment yg aku dpt shoot. Nak shoot wedding pon cam takde mood. Aku mcm lebih suke shoot gmbr utk hobi. Adakah aku sudah berputus asa? tak mungkin. Minat pd photography aku ni dr kecik sampai skrg tak pernah hilang. Cuma aku suke bebas dgn apa yg aku nak abadikan. Itu la yg buat fotografi ni menarik dan bermakna bg aku.

ISTERI aku skrg dah 4 bulan setengah. Hehe..tak sabar rasanya nak tgk anak sulong aku kuar. Macam mana la agaknya rupe anak aku nanti. Sblm ni asik dok cium,timang, bwk jln3 anak org jer. insyaALLAH bulan februari tahun dpn aku timang anak. Ya ALLAH, aku mohon agar ENGKAU peliharalah kesihatan kandungan dlm rahim isteriku dan permudahkanlah dia bersalin nanti. Setiap bulan aku tak sabar nak gi scan perut isteri aku. nak tgk perkembangan anak kecik aku tu.

1 comment:

  1. Excited to see your baby too..and also your new photos.. jadikan photography sebagai release tension.. amik gambar isteri pun jadi.. :)

    ReplyDelete