Friday, October 8, 2010

Ibuku Sayang

Mak sakit lagi. Nak kena potong lg 2 jari. Maknanye habis la semua jari kaki kanan mak. Kesiannya kat mak. Sedih & rasa sayu sgt hati bila keangkan nasib mak camtu. Tp aku insan lemah di sisi tuhanku. Kembali ingatanku padaNYA, terus aku panjatkan doa agar mak cepat sembuh. Tapi ada alternatif lain pulak doktor cadangkan. Letak ulat buat rawatan "Maggot". Halus je ulatnya. Lebih kecik lak tu dr semut. Itupun harga dier seekor RM1. Sekali letak 100 ekor. seminggu 2-3 kali nak kena letak. Wahh...haru gak tu. Tp demi "ibuku sayang" takpe la. Apa sgt la dgn harta yang ada, yg penting mak sihat. Mak tak sedih2 lg.

Keje lak bulan ni cam lemah je...cam takde semangat la pulak. Tp demi rezeki & periuk nasi aku, keje je la cam biasa. Maybe jugak demi angan2 nak pakai "Wide Angle Lens" kot. Hehehe...ops. ke situ lak melencong. Bulan ni rasa cam byk je cuti. Risau gak aku. Takut pulak bos kata per lak nanti. Maklum la..aku ni kan menjaga komitmen keje. So harap2 tak jadi kejadian yg tak aku ingini.

Hahaha..aku citer ni pon sbb tak tau nak isi per kat sini. so, ini je la citer terbaru yg aku nak "update". Rasa malas, tp kalau tak update blog ni..mati lak blog ni cam blog2 yg aku try buat sebelum2 ni. Semua sbb kes malas nak update ler tu. Blog ni pon tak tau sejauh mana kerajinan aku. Ntah-ntah sama je nasib dgn blog2 aku yg lain.

1 comment:

  1. so sad to hear about your mother.. tapi itulah dugaan dan ujian dari Dia..Bersabar..dan pasti ada balasannya..

    Kita yang masih sihat nie..perlu berjaga-jaga dan beringat2.. gunakan nikmat kesihatan tubuh badan yang Allah berikan dengan penuh kesyukuran.. :)

    ReplyDelete